We werken veilig, of we werken niet!
Bij MedicomZes staat veiligheid centraal, zonder enige concessies. Het vormt de kern van onze bedrijfscultuur en is onderdeel van alles wat we doen. Ons voornaamste doel is het voorkomen van ongevallen. Elke dag opnieuw.
Het WAVE-programma
Aan het eind van de werkdag weer veilig en gezond naar huis. Dat willen we toch allemaal? Hoewel veiligheid in ons DNA zit, zijn we ons bewust van de gevaren in ons werk.
Daarom hanteren we bij MedicomZes het Veiligheidsprogramma WAVE | Wees Alert! Veiligheid Eerst! Dit pakket regels en waarden geeft richting en houdt onze collega’s alert. Veiligheid voor mij, voor jou, voor iedereen.
Veilig Werken Regels. Kijk mee!
Voor het waarborgen van onze veiligheidsambities werken we met 12 Veilig Werken Regels. Door deze te allen tijde toe te passen en alert te blijven, voorkomen we incidenten en ongelukken.
Volg onze campagne en bekijk de video’s waarin niet alleen de collega’s, maar ook onze ketenpartners op de projecten te zien zijn. Veel kijkplezier!
Publieks- en omgevingsveiligheid
Bij MedicomZes staat de veiligheid van onszelf, onze partners en de omgeving centraal. Dit betekent dat we zorgdragen voor orde en netheid, toepassen van verkeersmaatregelen, beheersen van lawaai, veilige opslag en bescherming tegen vallende voorwerpen, het vrijhouden van nooduitgangen en het creëren van een veilige omgeving na werktijd.
Het beperken van overlast en risico’s voor het publiek is niet alleen een vereiste van onze bouwvergunning, maar ook een belangrijke verantwoordelijkheid naar de omgeving.
Veilig hijsen met innovatief crashdek tijdens transformatie Het Slotervaart
In opdracht van Zadelhoff bouwt MedicomZes een tweelaagse dakopbouw (11e en 12e verdieping) op Het Slotervaart in Amsterdam. Terwijl het gebouw in gebruik is, worden de staalconstructie en vloerdelen veilig omhoog gehesen. Om vallend materiaal te voorkomen, heeft MedicomZes in samenwerking met Holland Staal een crashdek ontwikkeld dat op de bovenste verdieping wordt geplaatst. In de video is te zien hoe het crashdek van de ene vleugel naar de andere wordt verplaatst.